Na interaktivnoj slici 28 zadan je afinitet \({\small (o, A_1, A_2}\)) i točka \({\small B_1}\). Treba konstruirati točku \({\small B_2}\), afinu sliku točke \({\small B_1}\).
Iako je zrakom \({\small z_A}\) u potpunost određen položaj beskonačno dalekog središta afiniteta, na ovoj smo ga interaktivnoj slici još i posebno istaknuli strelicom. Ubuduće to nećemo posebno isticati.
Interaktivna slika 28
1. korak: Konstruirana je zraka \({\small z_B}\) točke \({\small B_1}\), paralelna sa zrakom \({\small z_A}\).
2. korak: Konstruiran je pravac \({\small p_2}\) koji je afina slika pravca \({\small p_1}\), spojnice točaka \({\small A_1}\) i \({\small B_1}\).
3. korak: Točka \({\small B_2}\) je sjecište zrake \({\small z_B}\) i pravca \({\small p_2}\).
- Pomičite točku \({\small B_1}\) i uočite da se istom konstrukcijom može konstruirati afina slika bilo koje točke ravnine.
- Mijenjajte potom položaj odredbenih točaka \({\small A_1}\) ili \({\small A_2}\), čime se mijenja i zadani afinitet. Uočite valjanost konstrukcije za svaki od tih afiniteta.
- Pomicanjem crvene točke, mijenjajte smjer zraka afinosti, odnosno položaj beskonačno dalekog središta afiniteta. Uočite valjanost konstrukcije za bilo koji smjer zraka.