PRIMJER - ETABS (modeliranje i statički proračun dijela
konstrukcije sa zidovima)
MJERNE JEDINICE - [kNm]
NEW MODEL →
GRID → Uniform grid spacing
→ Number in X direction - 4
Number in Y direction - 3
Spacing in X direction - 3
Spacing in Y direction - 3
Number of stories -
1
Typical story height -
3
DEFINE → WALL/SLAB/DECK
SECTIONS
ADD NEW WALL → ZID20
Section
Name ZID20
Area Type Shell
Materijal Concrete
Dimenzije 0,2
m
ADD NEW SLAB→PLOCA16
Section Name PLOCA16
Area Type Shell
Materijal Concrete
Dimenzije 0,16
m
Ploča
WIEW → SET PLAN WIEW → Story 1
DRAW →DRAW AREA OBJECTS → DRAW RECTANGULAR AREA → PLOCA16
Nacrtati ploču
preko cijeloga grida u tlocrtu
Zid
WIEW → SET PLAN WIEW → Elevation 2
DRAW →DRAW AREA OBJECTS → DRAW RECTANGULAR AREA → ZID20
Nacrtati ZID preko
cijeloga grida u presjeku 2
EDIT
→ REFERENCE PLAN → Z=2,5m → ADD → OK
Definirati ravninu
u razini gornjeg ruba otvora
DRAW →DRAW AREA OBJECTS → DRAW DOORS
→
RESHAPE OBJECTS
Nacrtati i „razvući“
vrata na željenu širinu (unutarnji pravokutnik grida)
(Kasnije se zid
meshira prema definiranom otvoru)
Ploča
ASSIGN → JOINT → RESTRAINS
4 nepomična
zglobna ležaja na rubovima ploče
Zid
ASSIGN → JOINT → RESTRAINS
upeti ležajevi na spoju
zida s podlogom
Zid
Meshirati zid po linijama otvora
Označiti zid
EDIT → MESH WALLS FOR OPENINGS
(U zidu je napravljen otvor)
Meshirati zidove (interno)
Označiti lijevi i desni zid (po jedan konačni element za svaki zid!)
ASSIGN →SHELL/AREA
→ AREA OBJECT MESH OPTIONS
Maksimalna veličina elementa je 1m (Max element size
– 1m)
Nadvoj
Označiti nadvoj (jedan konačni element)
ASSIGN →SHELL/AREA
→ AREA OBJECT MESH OPTIONS
Podijeliti
nadvoj na 2 vertikalna i 6 horizontalnih elemenata. (Subdivide object into 2
vertical and 6 horizontal)
Ploča
ASSIGN →SHELL/AREA
→ AREA OBJECT MESH OPTIONS
Meshirati
ploču po rubnim elementima (greda, zid..) s maksimalnom veličinom elementa od
0,5m. (Max element size – 0,5m)
WIEW
→ SET BUILDING WIEW OPTIONS
→ AUTO AREA MESH
Provjeriti
automatski mesh koji nam je program napravio!!
ASSIGN → AREA
LOADS → UNIFORM → LIVE = 5 kN/m2
Definirati površinsko opterećenje po ploči
Kombinacija opterećenja
DEFINE → LOAD
COMBINATIONS → COMB1 = 1.35 ∙ DEAD + 1.5 ∙ LIVE
Odabrati
jedan zid
ASSIGN → SHELL/AREA → PIER
LABEL → P1
Odabrati
drugi zid
ASSIGN → SHELL/AREA → PIER
LABEL → P2
Odabrati
nadvoj
ASSIGN → SHELL/AREA → SPENDREL
LABEL → S1
ANALYSE
→ RUN ANALYSE
DISPLAY → SHOW MEMBER FORCES / STRESS DIAGRAM →
SHELLS STRESSES / FORCES
Unutarnje sile i naprezanja u zidu -
Elevation 2
2
Provjeriti lokalne osi elemenata!!
1
WIEW → SET BUILDING WIEW
OPTIONS → AREA LOCAL AXES
Pogledati sile:
→
F11 (Vlak u nadvoju)
→
F22 (Tlak u zidu – spoj s nadvojem)
→
F12 (Posmik na spoju nadvoja i zida)
Unutarnje sile i naprezanja u ploči
– Story 1
→
M11 (moment oko osi 2)
→
M22 (moment oko osi 1)
Prikaz sila i naprezanja u presjeku
zida/ploče
DRAW → DRAW SECTION
CUT
integrirana sila po presjeku zida/nadvoja/ploče
DISPLAY →
SHOW MEMBER FORCES / STRESS DIAGRAM →
FRAME/PIER/SPENDREL FORCES
Označiti frame,
pier i spendrel elemente !!
Pogledati sile
→
AXIAL FORCE
→
SHEAR 2-2
→
MOMENT 3-3
UNLOCK
Kopirati model po visini 4
puta (dobijemo dio višekatnice). Po istom principu se kopiraju katovi u
višekatnom objektu
EDIT → EDIT STORY DATA
→ INSERT STORY
Story height –
3 m
Number of stories –
4
From existing story
Replicate
new story
ASSIGN → JOINT → RESTRAINS
4 nepomična
zglobna ležaja na rubovima svih ploča
Paziti !!
Kopiranjem smo kopirali i karakteristike PIERA I SPENDRELA. Potrebni ih je
nanovo definirati !!
Ukupno
10 PIEROVA I 5 SPENDRELOVA
Odabrati zid
ASSIGN → SHELL/AREA → PIER
LABEL → P3, P4, P5, P6,
P7, P8...
Odabrati nadvoj
ASSIGN → SHELL/AREA → SPENDREL
LABEL → S1, S2, S3, S4,
S5.
DISPLAY →
SHOW MEMBER FORCES / STRESS DIAGRAM →
SHELLS STRESSES / FORCES
DISPLAY →
SHOW MEMBER FORCES / STRESS DIAGRAM →
FRAME/PIER/SPENDREL FORCES
Pogledati sile
→
AXIAL FORCE
→
SHEAR 2-2
→
MOMENT 3-3
VAŽNO: TIJEK SILA U KONSTRUKCIJI