4. vježbe

Primjer 4-1

Zadatak

Napišite program koji će imati dva argumenta; prvi argument je matrica x a drugi argument realan broj r. Program treba vratiti matricu koja je umnožak svojih argumenata, tj. matricu r·x.

Znamo:
1.) Matrica se množi brojem tako da se svaki element pomnoži s tim brojem.
2.) Ako je x matrica tada je njen element u i-tom retku i j-tom stupcu jednak
                        x[[i, j]].
npr. x[[2, 3]] je element matrice x koji se nalazi u 2. retku i 3. stupcu.
3.) Naredbom
                ConstantArray[0, {m, n}]
kreiramo matricu s m redaka i n stupaca kojoj su svi elementi jednaki 0.
4.) Ako je x matrica tada naredba
                 Dimensions[x]
vraća dvočlanu listu koja sadrži broj redaka i broj stupaca od x.

Izrada

In[1]:=

04vj-rijesene_1.gif

Testiranje

In[2]:=

04vj-rijesene_2.gif

Out[3]=

04vj-rijesene_3.gif

Primjer 4-2

Zadatak

Napišite program koji ima jedan argument i to matricu te računa broj njenih pozitivnih elemenata.

Izrada

In[4]:=

04vj-rijesene_4.gif

Testiranje

In[5]:=

04vj-rijesene_5.gif

Out[6]=

04vj-rijesene_6.gif

In[7]:=

04vj-rijesene_7.gif

Out[8]=

04vj-rijesene_8.gif

Varijacije

Što treba promijeniti da program računa:
1.) broj negativnih elemenata matrice?
2.) broj elemenata matrice koji su veći od 3?

In[9]:=

04vj-rijesene_9.gif

Spikey Created with Wolfram Mathematica 7.0