4. vježbe
Primjer 4-1
Zadatak
Napišite program koji će imati dva argumenta; prvi argument je matrica x a drugi argument realan broj r. Program treba vratiti matricu koja je umnožak svojih argumenata, tj. matricu r·x.
Znamo:
1.) Matrica se množi brojem tako da se svaki element pomnoži s tim brojem.
2.) Ako je x matrica tada je njen element u i-tom retku i j-tom stupcu jednak
x[[i, j]].
npr. x[[2, 3]] je element matrice x koji se nalazi u 2. retku i 3. stupcu.
3.) Naredbom
ConstantArray[0, {m, n}]
kreiramo matricu s m redaka i n stupaca kojoj su svi elementi jednaki 0.
4.) Ako je x matrica tada naredba
Dimensions[x]
vraća dvočlanu listu koja sadrži broj redaka i broj stupaca od x.
Izrada
In[1]:=
Testiranje
In[2]:=
Out[3]=
Primjer 4-2
Zadatak
Napišite program koji ima jedan argument i to matricu te računa broj njenih pozitivnih elemenata.
Izrada
In[4]:=
Testiranje
In[5]:=
Out[6]=
In[7]:=
Out[8]=
Varijacije
Što treba promijeniti da program računa:
1.) broj negativnih elemenata matrice?
2.) broj elemenata matrice koji su veći od 3?
In[9]:=