3. vježbe

Primjer 3-1

Zadatak

Napišite program koji će imati jedan realan argument x i jedan argument n koji je prirodan broj. Program će, koristeći petlju Do, ispisati sve potencije od x s eksponentom od 1 do n, tj. program treba ispisati 03vj-rijesene_1.gif.

Ponovima s predavanja:
predložak ("šprancu")
            uzorak /; uvjet
zadovoljavaju svi izrazi koji zadovoljavaju navedni uzorak uz zahtjev da zadovoljavaju i navedani uvjet.

Izrada

In[1]:=

03vj-rijesene_2.gif

Testiranje

In[2]:=

03vj-rijesene_3.gif

03vj-rijesene_4.gif

03vj-rijesene_5.gif

03vj-rijesene_6.gif

03vj-rijesene_7.gif

03vj-rijesene_8.gif

In[3]:=

03vj-rijesene_9.gif

Out[3]=

03vj-rijesene_10.gif

Varijante

a) promijenite program tako da ispisuje neparne potencije baze x.
b) promijenite program tako da ispisuje parne potencije baze x.

03vj-rijesene_11.gif

Primjer 3-2

Zadatak

Napišite program koji ima za argument jednodimenzionalnu listu i računa umnožak pozitivnih elemenata te liste.

a) Za određivanje broja elemenata liste koristiti ćemo funkciju Length[].
b) i-ti element liste dobijemo sa  lista[[i]].

Izrada

In[6]:=

03vj-rijesene_12.gif

Testiranje

In[7]:=

03vj-rijesene_13.gif

Out[7]=

03vj-rijesene_14.gif

Varijacije

Navedite što treba promijeniti da program računa
a) umnožak negativnih elemenata liste
b) umnožak elemenata liste koji su veći od 3
c) sumu elemenata liste koji su veći od

03vj-rijesene_15.gif

Spikey Created with Wolfram Mathematica 7.0