r1 ∩ r2 = X ∈ x, r1 ∩ r3 = Y ∈ y, r2 ∩ r3 = Z ∈ z.
Na gornjoj slici je prikazan i način na koji ćemo, zbog preglednosti, ucrtavati tragove ravnine u Mongeovom projiciranju.Kliknite na sliku i pokrenite animaciju.
1. projicirajuća ravnina E E ⊥ Π1, E || z e1 = E' |
2. projicirajuća ravnina E E ⊥ Π2, E || y e2 = E'' |
3. projicirajuća ravnina E
E ⊥ Π3, E || x e3 = E''' |
Σ || Π1, Σ ⊥ z Σ ⊥ Π2, Π3 Σ || x, y |
Σ || Π2, Σ ⊥ y Σ ⊥ Π1, Π3 Σ || x, z |
Σ || Π3, Σ ⊥ x Σ ⊥ Π1, Π2 Σ || y, z |
Trag s1 je beskonačno daleki pravac ravnine Π1. |
Trag s2 je beskonačno daleki pravac ravnine Π2. |
Trag s3 je beskonačno daleki pravac ravnine Π3. |
Na gornjim su slikama istaknuta područja na koja se projiciraju one točke ravnine koje leže u prvom oktantu.
Tragovi ravnine simetrije. |
Tragovi ravnine koincidencije. |
Prvo i drugo probodište nekog pravca su točke koje leže u ravninama Π1 i Π2. Stoga pravac leži u ravnini ako i samo ako je njegovo prvo probodište na prvom, a drugo na drugom tragu ravnine. Tada svakako i njegovo treće probodište leži na trećem tragu ravnine. p ⊂ Ρ <=> P1 ∈ r1 & P2 ∈ r2 KONSTRUKCIJA projekcija pravca koji leži u ravnini zadanoj tragovima. |
Točka leži u ravnini ako i samo ako leži na nekom pravcu te ravnine.
T ∈ Ρ <=> ∃ p ⊂ Ρ & T ∈ p |
Princip konstrukcije tragova te ravnine dan je na animaciji desno. Kliknite na sliku za pokretanje animacije. Opišite riječima princip konstrukcije. |
|
Princip konstrukcije tragova te ravnine dan je na animaciji desno. Kliknite na sliku za pokretanje animacije. Opišite riječima princip konstrukcije. |
|
Ρ | | Σ <=>r1 | | s1 & r2 | | s2.
Ρ ∩ Σ = P1P2, gdje jeP1 = r1 ∩ s1 & P2 = r2 ∩ s2.
Paralelne ravnine. | Ravnine se sijeku duž presječnice p. |
KONSTRUKCIJA nekoliko ravnina pramena (p).
a — sutražnica 1. skupine | b — sutražnica 2. skupine | c — sutražnica 3. skupine |